Facebook MOMA LinkedIn MOMA Instagram MOMA
Adres:
ul. 73 Pułku Piechoty 1b, 40-474 Katowice
biuro@moma-marketing.pl
Marta: 664 702 724
Monika: 500 200 930

Agencja agencji nierówna! Kilka słów o tym, czym zajmuje się agencja marketingowa

Marketing to podstawa istnienia i funkcjonowania każdej marki, więc poszukujesz w tym zakresie wsparcia dla swojej firmy. Trafiasz do agencji – ale jakiej? Czym agencja marketingowa różni się w swojej działalności od agencji reklamowej czy interaktywnej? A co z agencjami digitalowymi, social mediowymi, SEO-SEM, PR czy eventowymi?
[more]

Agencja marketingowa, agencja reklamowa, agencja interaktywna – czym się różnią?

Dziś na rynku istnieje bardzo wiele różnego rodzaju agencji – jako właściciel firmy, który poszukuje wsparcia w zakresie marketingu, możesz łatwo się zgubić w tym agencyjnym gąszczu! Spróbujemy pomóc Ci się odnaleźć.
W bardzo dużym skrócie każda z tych agencji specjalizuje się w określonym obszarze marketingowym.  W poniższej grafice pokrótce przedstawiamy najpopularniejsze typy agencji oraz ich zadania.

Istnieje jeszcze bardzo dużo innych rodzajów agencji powiązanych z światem marketingu – czasem naprawdę trudno jest nadążyć za ich powstawaniem! Często pod nową nazwą kryją się hybrydy, łączące specjalności dwóch lub więcej rodzajów agencji.

Jest tego sporo, prawda? Jednak nie musisz zatrudniać kilkunastu różnych podmiotów do obsługi swojej marki. Sprawę załatwi tak naprawdę współpraca z jedną, ale dobrą agencją marketingową.

Jak działa agencja marketingowa?

Tym, co odróżnia agencję marketingową od innych wymienionych w tekście agencji, jest umiejętność  całościowego spojrzenia na kwestie marketingowe firmy. Staje się ona Twoim zewnętrznym działem marketingu i zajmuje się w tym zakresie wszystkim: przeprowadza audyty, bada potrzeby, dopasowuje do nich strategie poszczególnych działań, układa harmonogramy i plany, realizuje je.

Wiedzę marketingową zdobywa się latami, a czerpie się ją nie tylko z książek, spotkań branżowych i szkoleń, ale przede wszystkim z praktyki. W agencji marketingowej spotkasz różnych specjalistów: strategów, mistrzów komunikacji, copywriterów, grafików, menadżerów projektów. Każdy z nich swoje doświadczenie zawodowe budował poprzez pracę i naukę w różnych miejscach – dzięki czemu można powiedzieć, że każda z tych osób posiada unikatową wiedzę.

W czasie realizacji zadań dla Twojej firmy agencja marketingowa niejednokrotnie korzysta ze wsparcia innych agencji, o których była mowa w tekście – prawdziwy marketer nie tylko świetnie zna się na marketingu, ale też wie, gdzie znaleźć usługi najlepszej jakości.

Zawsze jednak najważniejszym punktem każdej produkcji i każdej kampanii powinna być spójność z całą strategią marketingową firmy. Bez opracowanej strategii strona internetowa nie będzie przemawiać do klientów, profile społecznościowe będą zaśmiecone nijakimi treściami, a każda kolejna produkcja będzie tylko produkcją.

AN


Oferta współpracy marketingowej

Co agencja marketingowa może zrobić dla Twojej marki - narzędzia i metody pracy

Zintegrowana komunikacja marketingowa to w praktyce połączenie kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu (!) narzędzi, obszarów i kanałów dla zwiększenia efektywności komunikacji marki z otoczeniem, a w efekcie – osiągnięcia celów. Przejmując odpowiedzialność za działania marketingowe naszych klientów, działamy kompleksowo, łącząc interdyscyplinarne umiejętności i kompetencje. Niezależnie od zakresu i obszaru współpracy działamy strategicznie.  

';