Facebook MOMA LinkedIn MOMA Instagram MOMA
Adres:
ul. 73 Pułku Piechoty 1b, 40-474 Katowice
biuro@moma-marketing.pl
Marta: 664 702 724
Monika: 500 200 930

Kontrola nad wizerunkiem publicznym

Wizerunek publiczny to obraz osoby lub instytucji w przestrzeni publicznej. Czyli pierwsze skojarzenie, które przychodzi na myśl w kontakcie z Tobą lub Twoją firmą. Często decyduje o tym, czy potencjalny partner zechce nawiązać relacje. Wobec tego to także coś, o co warto zadbać.
[more]
Agencja marketingowa MOMA pracuje z zarządami spółek z różnych branż. Jej klientów różni wiele za wyjątkiem tego, że ich właściciele zdają sobie sprawę z tego, że wizerunek ich oraz ich firm w przestrzeni publicznej jest ważny. Zazwyczaj jednak nie wiedzą tego, jakimi narzędziami posługiwać się w budowaniu wizerunku i codziennej komunikacji z otoczeniem. 
 
W toku realizacji strategii przychodzi zawsze czas na wdrożenie działań wizerunkowych. To nie obszar, od którego startujemy, bo pierwsze kroki kierujemy w stronę uporządkowania narzędzi oraz wsparcia procesów sprzedaży. Kiedy już przygotujemy firmę do wyjścia w światła jupiterów, rozpoczynamy komunikację z otoczeniem (w tym z obszaru media relations). Jesteśmy kreatorem strategii komunikacji. Do naszych zadań jako doradców należy wskazanie kierunków i określenie przekazów (treści komunikatów), które wychodzą z firmy. Po naszych rekomendacjach ustalamy wraz z zarządem zakres informacji, w jakim możemy się swobodnie poruszać. Zawsze rzecz jasna akceptujemy każdy wychodzący tekst lub komentarz, ale jesteśmy odpowiedzialni za ich tworzenie, a klienci wnoszą jedynie uwagi.
 
Pełniąc zazwyczaj rolę rzecznika prasowego naszych klientów odpowiadam za ten obszar naszej współpracy. Bazując na doświadczeniu i znajomości narzędzi do komunikacji z otoczeniem firmy, decyduję o tym gdzie, co i kiedy mówić. Czyli o czym warto opowiedzieć w informacji lub z jakiego powodu zorganizować spotkanie z mediami. Wypowiadam się w imieniu firmy, decyduję o strategii komunikacji i w pełni odpowiadam za to, co pojawia się nt. przedsiębiorstwa w przestrzeni publicznej. To dużo trudnej, ale bardzo satysfakcjonującej pracy.
 
Bywa, że ze strony zarządu lub kierownictwa świadomość konieczności kontroli nad publicznym wizerunkiem jest bardzo duża, a strategia konsekwentnie realizowana i nasza – agencji marketingowej – rola sprowadza się nie do kreatora, a do – mówiąc obrazowo – tuby. Określamy wtedy kanały i realizujemy zadania, takie jak organizacja konferencji prasowych lub wysyłka materiałów do mediów. Natomiast kwestia tworzenia samych materiałów – informacji prasowych lub komentarzy – jest bardzo mocno kontrolowana przez naszego klienta; to on wyznacza kierunek komunikacji, decyduje co i w jakim zakresie powiedzieć. 
 
Niezależnie od tego, jaki model komunikacji z otoczeniem przyjmuje Twoja firma, ważne jest, aby traktować go z należytą uwagą i ostrożnością. W przestrzeni publicznej (a zwłaszcza w mediach) nie da się powiedzieć czegoś drugi raz. Trzeba to zawczasu przemyśleć!
 
MA
 

Oferta współpracy marketingowej

Co agencja marketingowa może zrobić dla Twojej marki - narzędzia i metody pracy

Zintegrowana komunikacja marketingowa to w praktyce połączenie kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu (!) narzędzi, obszarów i kanałów dla zwiększenia efektywności komunikacji marki z otoczeniem, a w efekcie – osiągnięcia celów. Przejmując odpowiedzialność za działania marketingowe naszych klientów, działamy kompleksowo, łącząc interdyscyplinarne umiejętności i kompetencje. Niezależnie od zakresu i obszaru współpracy działamy strategicznie.  

';