Facebook MOMA LinkedIn MOMA Instagram MOMA
Adres:
ul. 73 Pułku Piechoty 1b, 40-474 Katowice
biuro@moma-marketing.pl
Marta: 664 702 724
Monika: 500 200 930

#MobileSilesia7 – było jak zawsze: merytorycznie i inspirująco

Jeśli ktoś nie bierze udziału w spotkaniach nt. mobilu organizowanych przez SMSAPI, bo boi się, że niezrozumienie śląskiej godki uniemożliwi zrozumienie wykładów… jest w ogromnym błędzie. MobileSilesia nie zrozumie ten, kto na co dzień stroni od e-narzędzi. Na tej konferencji spotykają się praktycy z całej Polski, którzy dzielą się wiedzą, doświadczeniami i praktycznymi wskazówkami.
[more]
W agencji marketingowej MOMA to już tradycja: jesteśmy na MobileSilesia. Pierwszą edycję MO organizowała wraz z ekipą z SMSAPI, dlatego czujemy się mocno związani z tą konferencją. Ale… nie tylko dlatego! Mimo, że bardzo specjalistyczne zadania i procesy powierzamy specjalistom z wąskich dziedzin, to po naszej stronie leży znajomość najnowszych trendów i narzędzi, które rekomendujemy w strategiach naszym Klientom.

Siódma edycja, zorganizowana ponownie w zabytkowej Kopalni Guido w Zabrzu, była pod wieloma względami podobna do wcześniejszych:

  • w programie pojawiły się nazwiska znane z największych kampanii lub z opiniotwórczych i eksperckich blogów,
  • tematy dotyczyły najnowszych trendów i narzędzi,
  • prelekcje były bogate w praktyczne tipy i case’y,

…czyli – mimo że pod ziemią – było na najwyższym poziomie!

A czego dokładnie można się było dowiedzieć i od kogo, zapytacie?

Mateusz Grzech z Kancelarii DURAJREK i PARTNERZY rozpoczął konferencję od tematu, który od 28 maja 2018 roku będzie dotyczył nie tylko marketerów, ale też każdego przedsiębiorcy:

  • RODO (GDPR), czyli nowe unijne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych,
  • Wizja nowych zasad, obowiązków i możliwości,
  • Zapowiedź wielomilionowych kar za nieprzestrzeganie zasad – zresztą niejasno określonych.

Wniosek: warto przygotować się do zmian już dziś, bo czas szybko biegnie… a może się okazać, że zmiany te dotyczą podwalin funkcjonowania naszego biznesu!

Maciej Lewiński, okrzyknięty MacGyverem Google Analytics, w charakterystyczny dla siebie, humorystyczny sposób przybliżył nam tematykę:

  • Znaczenia atrakcyjności strony www dla wyników w Google Analytics,
  • UX i wzrostu wymagań klientów co do rozwiązań funkcjonalnych na stronach, na przykładzie odpowiednio zaprojektowanego ekranu logowania pod kątem mobile,
  • Istoty wyznaczania celów makro i mikro dla www na przykładzie rejestracji do newslettera.

Maria Buszman w swoim wystąpieniu pt.: „Reality balance, czyli szychta albo fajrant” prowadziła polemikę na temat oceny uzależnienia od urządzeń mobilnych współczesnego Kowalskiego, a w szczególności:

  • Przeprowadziła uczestnikom test na uzależnienie od urządzeń mobilnych,
  • Pokazała, jak bardzo test na uzależnienie od alkoholu odpowiada testom na uzależnienie od telefonów komórkowych,
  • Przedstawiła wyniki swoich badań naukowych na temat uzależnienia od urządzeń mobilnych,
  • Rozważała czy coraz bardziej powszechne uzależnienie to temat do krytyki, czy norma współczesnego człowieka,
  • Postawiła tezę, że nie ma już życia w podziale na pracę i życie rodzinne – życie jest  jedno.

Daniel Kędzierski przybliżył nam zalety FastTony.es, a zwłaszcza:

  • Funkcje i zalety MagicLink,
  • Możliwość tworzenia idealnej grupy docelowej i takiej jak idealna,
  • Możliwości zwiększenia skuteczności sprzedażowej poprzez otrzymywanie informacji sms o leadzie (6 sekund od momentu zaistnienia odpowiedniego zdarzenia).

Łukasz Kozłowski dzielił się z nami swoimi spostrzeżeniami na bazie swoich zawodowych  doświadczeń i obecnej pracy dla shoper.pl. Wskazał m.in., że z urządzeń mobilnych wciąż jest 3x mniej sprzedaży niż z desktopów!

Magdalena Daniłoś w swoim wystąpieniu pokazała, jak mobile rewolucjonizuje video czyli:

  • Że rok wideo wieszczony jest już od 4 lat,
  • Że nie tylko krótkie formy są pożądane, jak utarło się w marketingu,
  • Działalność video należy rozpocząć od planowania kanałów, a następnie dostosować format video do Najważniejszy jest cel i odpowiedni wybór formy video!

Nie obyło się też bez prezentacji dobrych realizacji video.

Roman Grygierek z INIS o tym:

  • Jak osiągnąć pożądaną konwersję z kampanii e-mailingowych,
  • Jak zmieniły się zasady i reguły wysyłek mailowych, ale że jeśli robi się to dobrze, to ma się z nich zwrot,
  • Że dzisiaj 54% maili otwieramy z mobile, a nie na desktopie – oraz jak się do tego dostosować,
  • Jak konstruować przekaz w mailu -> szybko, sprytnie i na temat!
  • Że użycie słowa „video” w temacie wiadomości pomaga uzyskać nawet 60% konwersji z wysyłki (!)

Wojciech Chochołowicz z Gino Rossi zaprezentował:

  • Case’y z kampanii mailingowych i smsowych, które prowadzi marka (lepiej działają maile!),
  • Informacje, z których wynikało, że newsletter to główny e-kanał, z którego płyną przychody marki,
  • Dane wskazujące na przewagę komunikacji mailingowej: niska cena wysyłki, stała komunikacja z klientami, bieżąca wiedza o promocjach i brak ograniczeń ilości treści,
  • Informacje, zgodnie z którymi dla polskiego konsumenta nadal najważniejsza jest cena (mimo że ceni jakość materiałów i wykonania oraz komfort użytkowania),
  • Cechy konsumentów, którzy chcą kupić tu i teraz – dlatego koniecznością jest natychmiastowe zamknięcie transakcji -> do klientów wędrują zniżki!
  • Wspomniał o tym, że sms musi być delikatnie używany, bo jest bardzo wrażliwy (nie częściej niż jeden na miesiąc), ale i skuteczny -> konwersja 20-40%, odbieramy go do 3 minut (chociaż ograniczeniem są koszty wysyłki),
  • Info, że mailing żyje 3 dni, a sms do 2 dni, a największy wolumen zakupów w e-commerce Gino Rossi notuje ok. 21.00 (szerzej: pomiędzy 20.00 a 23.00),
  • Dane, które pokazały, że niedziela jest najlepszym dniem e-sprzedaży (największa konwersja wieczorem; w tygodniu – wtorek i czwartek; bardzo słaby piątek).

Tomasz Wesołowski z 2040.IO mówił o tym, że:

  • Eksperci przewidują, że w 2040 sztuczna inteligencja dorówna tej biologicznej,
  • AI COLLAR to sztuczna inteligencja już dzisiaj zastępująca pracowników umysłowych,
  • 2040.IO zaprogramowało asystenta o imieniu Edward.ai, który analizuje komunikację, wyciąga wnioski i sugeruje rozwiązania,
  • Dzisiaj największymi problemami związanymi z botami są: problem złapania kontekstu i brak wiedzy bota o użytkowniku,
  • Od 2012 roku zrobiliśmy duży skok 😉 (poniżej miejsce, z którego startowaliśmy w 2012)

  • W kontakcie użytkowników z botami ważne jest wprowadzenie ich, określenie tego, czego mogą się spodziewać, co ograniczy trollowanie botów.

Artur Kurasiński z Ghost VR mówił o:

  • Tym, że wszystko ewoluuje w stronę jak najprostszego interfejsu,
  • Tym, że Virtual Reality + Sztuczna Inteligencja + interfejsy głosowe = PRZYSZŁOŚĆ,
  • AugumentedReality jako o bardzo intuicyjnej technologii, której nikomu nie trzeba tłumaczyć (jak PokemonGo),
  • MiksedReality, polegającej na wchodzeniu w interakcję z elementami z realnego świata (mapujemy pomieszczenie i nakładamy na nie projekt),
  • Tym, że Virtual Reality sprawia, że czujemy się zanurzeni, szybko przenosimy się do wirtualnego świata i nasze emocje, związane z tym, co widzimy, są prawdziwe (!)

Przedstawiliśmy wiadomości w pigułce – MobileSilesia to taka dawka wiedzy, że nie sposób inaczej jej streścić.
Na kolejną edycję musicie wybrać się osobiście!

MO i MA

[galeria:140]


Oferta współpracy marketingowej

Co agencja marketingowa może zrobić dla Twojej marki - narzędzia i metody pracy

Zintegrowana komunikacja marketingowa to w praktyce połączenie kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu (!) narzędzi, obszarów i kanałów dla zwiększenia efektywności komunikacji marki z otoczeniem, a w efekcie – osiągnięcia celów. Przejmując odpowiedzialność za działania marketingowe naszych klientów, działamy kompleksowo, łącząc interdyscyplinarne umiejętności i kompetencje. Niezależnie od zakresu i obszaru współpracy działamy strategicznie.  

';