Facebook MOMA LinkedIn MOMA Instagram MOMA
Adres:
ul. 73 Pułku Piechoty 1b, 40-474 Katowice
biuro@moma-marketing.pl
Marta: 664 702 724
Monika: 500 200 930

Necroexpo 2017 – targi branży funeralnej a marketing usług pogrzebowych

Pierwszy weekend czerwca MO i MA spędziły w Kielcach. Ale nie z zamiłowania do podróży, a z racji naszej specjalizacji w marketingu usług pogrzebowych. Agencja marketingowa MOMA została zaproszona przez organizatora targów Necroexpo, największych targów branży pogrzebowej w Polsce, do przeprowadzenia wykładów i warsztatów. To była świetna okazja do spotkania z przedsiębiorcami z całej Polski i rozmowy nt. prowadzonych przez nich działań marketingowych.
[more]
Branża pogrzebowa działa na takich samych zasadach rynkowych, jak każda inna. Dlatego nikogo nie powinny dziwić targi, które prezentują trendy i nowości, które przedsiębiorcy pogrzebowi mogą włączyć do ofert swoich zakładów. Przecież my jako klienci, oczekujemy od nich także tego, by odpowiadali na nasze coraz bardziej zindywidualizowane potrzeby.
 
Z drugiej strony trudno udawać, że z branżą usług pogrzebowych nie wiąże się w naszym kraju tabu – o pogrzebach lepiej „nie mówić, żeby nie zapeszyć”. I pomimo powszechności samej usługi (wszak każdy z nas prędzej czy później się z nią zetknie) i ogromnej potrzeby rozmowy o rozwoju tego sektora usług, nadal czujemy się – my Polacy – skrępowani tym tematem. Nie wiemy, co wypada, co zostanie źle odebrane. Dlatego na wszelki wypadek nie podejmujemy zbyt śmiałych inicjatyw. Ale nie wszyscy!

[galeria:133]

Nieśmiertelny humor

Organizator targów – Targi Kielce (we współpracy z Polską Izba Pogrzebową), pomimo sporej ostrożności, z każdą kolejną edycją targów stara się ocieplać wizerunek branży i pokazywać publiczności (tej wewnętrznej – uczestnikom targów – oraz zewnętrznej, poza branżowej) jej ludzkie oblicze. Podejmuje wiele inicjatyw, mających zakomunikować, że w branży można działać z dystansem i profesjonalnie mówić o usługach (np. kręcąc dobre filmy reklamowe). Stara się wzbogacać spotkania branżowe o dodatkowe elementy (jak np. nasze wykłady i warsztaty). Wreszcie produkuje materiały, które przełamują patos i zbliżają nas do tematu.
 
Przy okazji poprzedniej edycji premierę miał magazyn pt. „(Nie)śmiertelny humor”. Prezentował krótkie, lekkie teksty i dowcipy o tematyce funeralnej. Świetnie wydane i opracowane z klasą wydawnictwo, zmusza do spojrzenia z dystansem na temat śmierci i pochówku.

[galeria:132]

 
W tym roku nowością były zawieszki zapachowe w kształcie… trumny ☺ Żeby uprzedzić pytania – pachną bardzo przyjemnie!
 
W głowie urodziło nam się pytanie: dlaczego trumny mogą pojawiać się tylko w kontekście Halloween?  Czy poza listopadowym świętem, kiedy wychodzą z nich zombie i inne potwory, musimy udawać, że nas nie dotyczą? Chyba zapomnieliśmy już lekcji Calderona de la Barca o powszechności i nieuchronności śmierci. A może to ta nieuchronność tak odpycha nas od tego tematu?

Targi na wysokim poziomie

Pewne jest to, że organizator targów sprostał zadaniu w pełnym wymiarze. Wydarzenie było świetnie przygotowane, dopracowane w każdym szczególe. Infrastruktura targów, choć sama dająca pole do popisu, została bardzo dobrze wykorzystana na m.in. wydarzenia towarzyszące (jak nasze spotkania z przedsiębiorcami). A spotkania uczestników w formie nieco luźniejszej dały możliwość do nawiązywania kontaktów. A o to przecież na targach chodzi ☺

 
Kibicujemy kolejnym inicjatywom, przełamującym kłopotliwe milczenie w branży. Co nieco wiemy o planach (ale nie uchylimy nawet rąbka tajemnicy) i mocno trzymamy kciuki za ich śmiałe realizacje!
 
www.targikielce.pl/pl/aktualnosci,1,jak-w-nowoczesnie-promowac-uslugi-funeralne,20094.chtm

MO i MA


Oferta współpracy marketingowej

Co agencja marketingowa może zrobić dla Twojej marki - narzędzia i metody pracy

Zintegrowana komunikacja marketingowa to w praktyce połączenie kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu (!) narzędzi, obszarów i kanałów dla zwiększenia efektywności komunikacji marki z otoczeniem, a w efekcie – osiągnięcia celów. Przejmując odpowiedzialność za działania marketingowe naszych klientów, działamy kompleksowo, łącząc interdyscyplinarne umiejętności i kompetencje. Niezależnie od zakresu i obszaru współpracy działamy strategicznie.  

';