Facebook MOMA LinkedIn MOMA Instagram MOMA
Adres:
ul. 73 Pułku Piechoty 1b, 40-474 Katowice
biuro@moma-marketing.pl
Marta: 664 702 724
Monika: 500 200 930

PR-owa rozgrywka vs PR-owe samobójstwo

Wystąpienie przed kamerą, choć z pozoru nie wydaje się niczym trudnym, nie należy do rzeczy łatwych. A już na pewno nie dla każdego. I traktowane jako kanał komunikacji z grupami docelowymi (także z wyborcami!) musi być stosowane z pełną świadomością i profesjonalizmem. Nie każdy powinien się nim posługiwać.
[more]
Politycy nie różnią się niczym w kwestii stosowania zasad komunikacji od innych uczestników życia publicznego i rynku. Mają inne cele, posługują się innymi wartościami; jednak kanały komunikacji i pewne ogólne zasady pozostają takie same. Jeśli prezes firmy nie jest człowiekiem reprezentatywnym, posiadającym umiejętność i lubiącym występy przed kamerą, to zazwyczaj nie czynimy go frontmanem przedsiębiorstwa. Jeśli prezydent miasta nie umie występować przed kamerą, to go przed nią nie stawiamy.

Zastanów się dwa razy

Powyższym wstępem nawiązuję do umieszczonego kilka dni temu w portalu Facebook wystąpienia prezydenta jednego ze śląskich miast. Pod wystąpieniem nie ustają komentarze, w większości negatywne. Bo nie trzeba być ekspertem, żeby zauważyć, jak bardzo odbiega ono od ideału. Co było nie tak? Internauci odnotowali przede wszystkim rozbiegany wzrok występującego i zinterpretowali go na milion sposobów. Gdyby autorzy nagrania zapanowali nad tym elementem, oszczędziliby sobie całej litanii zarzutów. Ja dodam jeszcze:
– słaby, niepewny głos,
– błędy w wystąpieniu,
– intonacja absolutnie niedostosowana do kontekstu,
– mimika poza kontrolą,
– brak gestykulacji.
Nie wiem, jaki cel przyświecał twórcom tego wystąpienia, ale mogę się założyć, że inny od tego, jaki osiągnęli – totalnego braku wiarygodności. A tak łatwo było to przewidzieć! Przecież pan prezydent ma doradców, którzy zapewne doradzili taki krok i którzy obejrzeli video przed publikacją. A jednak podjęli decyzję o upublicznieniu nagrania. Błąd! W takiej sytuacji dużo lepszym rozwiązaniem byłoby opublikowanie oświadczenia w formie pisemnej. Może wówczas udałoby się czytelnikom skupić na treści. Niestety przy tak fatalnej formie, było to niemal niemożliwe.

Jest ratunek!

Niektórzy się z tym rodzą. Innym przychodzi to trudniej, ale dobra wiadomość jest taka, że jest ratunek dla tych, którzy nie lubią światła kamer. Tego da się nauczyć! Owszem, wymaga to pracy, wielu godzin przed kamerą w zaciszu własnego gabinetu i analizowania nagrań, ale w efekcie uda się osiągnąć taki poziom kontroli własnego głosu, mimiki i gestykulacji, który umożliwi występy publiczne. I w dodatku pozwoli zapanować nad stresem!

Agencja marketingowa MOMA chętnie pomoże.

MA


Oferta współpracy marketingowej

Co agencja marketingowa może zrobić dla Twojej marki - narzędzia i metody pracy

Zintegrowana komunikacja marketingowa to w praktyce połączenie kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu (!) narzędzi, obszarów i kanałów dla zwiększenia efektywności komunikacji marki z otoczeniem, a w efekcie – osiągnięcia celów. Przejmując odpowiedzialność za działania marketingowe naszych klientów, działamy kompleksowo, łącząc interdyscyplinarne umiejętności i kompetencje. Niezależnie od zakresu i obszaru współpracy działamy strategicznie.  

';