Facebook MOMA LinkedIn MOMA Instagram MOMA
Adres:
ul. 73 Pułku Piechoty 1b, 40-474 Katowice
biuro@moma-marketing.pl
Marta: 664 702 724
Monika: 500 200 930

Przekręcili nazwisko? To świetnie!

Oczywistym jest, że trzeba prowadzić monitoring mediów, żeby wiedzieć, co i jak mówią o marce. Dobrze, jeśli zawsze mówią dobrze. Bywa, że mówią źle i wówczas mamy do czynienia z kryzysem, wobec którego należy podjąć zdecydowane działania. A jeśli mówią dobrze, ale przekręcają fakty? Czy można wykorzystać błędnie podaną informację w działaniach z obszaru public relations?
[more]
W tytule nawiązuję oczywiście do powiedzenia, które mówi o tym, że „nieważne, jak mówią, byle nie przekręcili nazwiska”. W przypadku jednego z klientów agencji marketingowej MOMA – Grupy CARGO – media nie przekręciły nazwy (nazwiska), ale w ogóle nie podały jej w informacji. A mowa o ogólnopolskiej i jednej z największych stacji. Było o co zawalczyć!

Wzięliśmy sprawy w swoje ręce. Pierwszy krok: kontakt z dziennikarzem, który zrealizował materiał z błędną informacją i podanie właściwej informacji. Przy okazji podobnego tematu będzie wiedział, do kogo skierować pytanie, by otrzymać rzetelną informację.

Krok drugi: konferencja prasowa. Należało zdementować nieprawdziwą informację. Pojawiła się na antenie ogólnopolskiej, dlatego zależało nam na dotarciu do jak największych redakcji, żeby pokryć wcześniejszy zasięg. Udało się zorganizować wszystko w tydzień: zaplanować konferencję i zaprosić prelegentów, dotrzeć do redakcji i zaprosić na spotkanie oraz przygotować materiały dla dziennikarzy.

Wynik: sukces. W konferencji wzięło udział kilkanaście redakcji lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich. Jedna z największych ogólnopolskich stacji uczyniła naszą informację tematem dnia.

Warto trzymać rękę na pulsie i śledzić doniesienia medialne, bo mogą przynieść doskonałą okazję do komunikacji z otoczeniem. Warto na nie reagować, bo sytuacja, kiedy media mówią o temacie nam bliskim i możemy włączyć się w dialog, nie jest codziennością.

MA


Oferta współpracy marketingowej

Co agencja marketingowa może zrobić dla Twojej marki - narzędzia i metody pracy

Zintegrowana komunikacja marketingowa to w praktyce połączenie kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu (!) narzędzi, obszarów i kanałów dla zwiększenia efektywności komunikacji marki z otoczeniem, a w efekcie – osiągnięcia celów. Przejmując odpowiedzialność za działania marketingowe naszych klientów, działamy kompleksowo, łącząc interdyscyplinarne umiejętności i kompetencje. Niezależnie od zakresu i obszaru współpracy działamy strategicznie.  

';