Facebook MOMA LinkedIn MOMA Instagram MOMA
Adres:
ul. 73 Pułku Piechoty 1b, 40-474 Katowice
biuro@moma-marketing.pl
Marta: 664 702 724
Monika: 500 200 930

Strategia marketingowa a praktyka

Skuteczne narzędzie zwiększania zysków kontra dzieło sztuki do szuflady.
Nawet najciekawsze kreacje i najdroższe narzędzia marketingu czy PR nie przyniosą spodziewanych efektów, jeśli zaplanowane kierunki zmian nie zostaną wdrożone wewnątrz przedsiębiorstwa; w szczególności dotyczy to działu sprzedaży.

[more]
Mowa tu nie tylko o prezentacji strategii: wskazaniu segmentów rynku, podkreśleniu przewagi konkurencyjnej, przedstawieniu celów marketingowych czy operacyjnych wraz z planem działania, ale także o powrocie do podwalin strategii – przypomnienia wartości firmy, misji i wizji działania. Banalne? Tylko pozornie.
 
Jeszcze kilka lat temu dałabym się zwieść podczas audytu marketingowego, zapisując, że firma posiada sprawnie działający dział sprzedaży. Dziś zdecydowanie sprawdzamy, na czym polega sprawność i w jakich aspektach jednak należałoby się podjąć rehabilitacji. Panie Prezesie, Właścicielu – posiadasz wiedzę, w jaki sposób handlowcy prezentują i sprzedają Wasze produkty i usługi? Sprawdziłeś? Jesteś pewien?

Nowa strategia marketingowa to dobry moment, by odświeżyć wizerunek firmy i przyjęty sposób komunikacji na linii: zespół doradców, handlowców lub inni  pracownicy, a klienci.
W trudnym zawodzie handlowca nie trudno o rutynę czy spadek motywacji. Warto zatem odświeżyć język korzyści, przełożyć strategię na codzienną pracę sprzedawcy, wesprzeć handlowców w pracy nowymi materiałami i narzędziami sprzedaży.

Strategia marketingowa tylko wtedy ma sens, gdy jest nie tyle zakomunikowana, ale i skutecznie wdrażana w działania i procesy całego przedsiębiorstwa.
Tak właśnie wdrażamy strategie w przedsiębiorstwach naszych klientów, gdzie równolegle z produkcjami i planowaniem kampanii przygotowujemy pracowników na NOWE. Niestety w praktyce zdarza się, że uruchamiana zostaje skuteczna kampania reklamowa, a osoba pierwszego kontaktu, czy dział handlowy „zabija“ potencjalne efekty sprzedażowe. Nie nam!

Kilka dni temu odbyło się drugie z cyklu spotkań strategicznych z zespołem doradców w firmie Projektmebel, podczas którego agencja marketingowa MOMA implementowała kolejne aspekty przyjętej strategii marketingowej w operacyjne aspekty sprzedaży i komunikacji z otoczeniem. Już niedługo rusza nowa strona projektmebel.pl wraz z nową multimedialną prezentacją oferty i kampanią reklamą. Jestem przekonana, że ten zespół doradców będzie przygotowany na feedback ze strony klientów. 

MO

[galeria:80]


Oferta współpracy marketingowej

Co agencja marketingowa może zrobić dla Twojej marki - narzędzia i metody pracy

Zintegrowana komunikacja marketingowa to w praktyce połączenie kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu (!) narzędzi, obszarów i kanałów dla zwiększenia efektywności komunikacji marki z otoczeniem, a w efekcie – osiągnięcia celów. Przejmując odpowiedzialność za działania marketingowe naszych klientów, działamy kompleksowo, łącząc interdyscyplinarne umiejętności i kompetencje. Niezależnie od zakresu i obszaru współpracy działamy strategicznie.  

';