Facebook MOMA LinkedIn MOMA Instagram MOMA
Adres:
ul. 73 Pułku Piechoty 1b, 40-474 Katowice
biuro@moma-marketing.pl
Marta: 664 702 724
Monika: 500 200 930

Marketing automation, czyli narzędzia wspierające aktywną sprzedaż i komunikację z klientami



W nowej szkole marketingu często można było usłyszeć: Content is king. Jednak najnowsza teoria nieco modyfikuje to stwierdzenie i dowodzi, że treść króluje, ale tylko wtedy, gdy jest dostarczona do właściwej osoby w odpowiednim czasie. A tego można dokonać za pomocą marketing automation.

Czym jest marketing automation?

To nic innego jak systemy informatyczne, których główną funkcją jest wsparcie w zarządzaniu marketingiem oraz sprzedażą. System przeznaczony do automatyzacji marketingu integruje się ze stroną internetową (najczęściej będącą sklepem internetowym, choć nie tylko) lub aplikacją mobilną i monitoruje w niej indywidualne działania każdego użytkownika w obszarze witryny. Platforma marketing automation pozwala nam jednak nie tylko analizować ruch na stronie, ale może także odpowiednio reagować na konkretne zachowania osoby poruszającej się po niej, np. wyświetlać spersonalizowane bannery na stronie internetowej lub okna pop up, a także wysyłać alerty do odpowiedniego działu w firmie. Dodatkowo posiada w sobie moduł CRM umożliwiający przechowywanie bazy kontaktów oraz zarządzanie jej zawartością. Obecnie w Polsce najbardziej popularną platformą Marketing Automation jest rodzime SALESmanago. Zaraz po nim plasuje się HubSpot - platforma wywodząca się ze Stanów Zjednoczonych.

Obustronna korzyść

Dzięki stosowaniu systemów marketing automation korzyści mogą czerpać zarówno marketerzy, jak i sami użytkownicy dokonujący zakupu produktów lub usług w internecie. Marketer może zyskać podstawowe informacje o klientach i na ich podstawie dostosowywać kreowany przekaz, a także działania promocyjne i wizerunkowe. Dzięki poznaniu swojego klienta łatwiej jest do niego przemówić. Natomiast konsument staje się bardziej świadomy swoich wyborów. Otrzymuje obszerne i wartościowe informacje na temat firmy oraz oferowanych przez nią usług i produktów. Dodatkowo oferta, która do niego dociera, staje się spersonalizowana i odpowiada potrzebom klienta. Dzięki swojemu zaangażowaniu może on także liczyć na różnorakie promocje czy rabaty.

Jeden system, wiele funkcji

Systemy marketing automation łączą w sobie wiele funkcji niezbędnych w pracy działów marketingu i sprzedaży, które aktywnie działają w internecie i mediach społecznościowych. Najważniejszą funkcją systemów jest możliwość pozyskiwania nowych klientów. Anonimowi użytkownicy, którzy poruszają się po stronie internetowej, mogą zostać zidentyfikowani przez system oraz zakwalifikowani jako potencjalni klienci. Dzięki aktywnym, zautomatyzowanym działaniom sprzedażowym i marketingowym, szybko mają szansę stać się klientami, którzy poczują się silnie związani z marką oraz docenieni za swoje zaangażowanie.
Systemy marketing automation pozwalają także na monitorowanie zachowania obecnych kontaktów przechowywanych w bazie klientów, czyli tworzenie ich Digital Body Language. Na tej podstawie możemy dowiedzieć się jakim produktem interesuje się klient oraz co przykuwa jego uwagę na stronie internetowej. Informacje te zapisywane są w module CRM, pozwalającym na zarządzanie kontaktami. Te natomiast mają możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert bezpośrednio na przeglądanej stronie internetowej. Możemy kierować działania marketingowe na stronie internetowej do danej grupy użytkowników w odpowiedzi na ich zachowania. Działania te nie będą musiały podlegać stałej kontroli, ponieważ staną się częścią zautomatyzowanych procesów. Poza stroną internetową klient może spotykać się z ofertą marki w swojej poczcie e-mail (gdzie będą trafiały do niego spersonalizowane newslettery), a nawet w swoim smartfonie. Działania te odbędą się oczywiście po wyrażeniu zgody przez użytkownika na przesyłanie odpowiednich informacji.

Czy marketing automation jest odpowiedni dla każdej firmy?

Systemy powalające na automatyzację działań marketingowych i sprzedażowych są odpowiednie zarówno dla firm działających w sektorze B2C, jak i B2B. Szerokie spektrum funkcji pozwala na stworzenie konkretnej strategii działania w systemie, zgodnej z obraną już strategią marketingową i sprzedażową. Niezależnie od tego, czy firma prowadzi obszerny sklep internetowy, czy oferuje jedynie specjalistyczne usługi, system marketing automation może pozwolić na poszerzenie grona klientów oraz dostosowanie swojej oferty do potrzeb grupy docelowej. Maksymalny efekt może zostać więc osiągnięty niższym kosztem i nakładem pracy, niż podczas stosowania tradycyjnych działań marketingowych i sprzedażowych, takich jak np. tradycyjny mailing wysyłany do wszystkich klientów.

W Agencji Marketingowej MOMA z powodzeniem wdrażamy oraz dostosowujemy system klasy marketing automation. Jesteśmy partnerem SALESmanago, co pozwala nam na dobranie odpowiedniej oferty dla każdego klienta zainteresowanego wdrożeniem marketingu zautomatyzowanego w swojej firmie.

Zainteresowany? Skontaktuj się z nami w celu ustalenia szczegółów.

DO

Oferta współpracy marketingowej

Co agencja marketingowa może zrobić dla Twojej marki - narzędzia i metody pracy

Zintegrowana komunikacja marketingowa to w praktyce połączenie kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu (!) narzędzi, obszarów i kanałów dla zwiększenia efektywności komunikacji marki z otoczeniem, a w efekcie – osiągnięcia celów. Przejmując odpowiedzialność za działania marketingowe naszych klientów, działamy kompleksowo, łącząc interdyscyplinarne umiejętności i kompetencje. Niezależnie od zakresu i obszaru współpracy działamy strategicznie.  

';