Facebook MOMA LinkedIn MOMA Instagram MOMA
Adres:
ul. 73 Pułku Piechoty 1b, 40-474 Katowice
biuro@moma-marketing.pl
Marta: 664 702 724
Monika: 500 200 930

MOMA, dlaczego marketing funeralny?



Temat marketingu branży funeralnej niejako wpadł sam do naszej agencji marketingowej MOMA w postaci zapytania od jednego z największych zakładów pogrzebowych w Polsce. A jak już się zadomowił, to postanowiliśmy go zgłębić bardziej niż obligowała nas do tego umowa.

Skłoniła nas do tego nieodparta potrzeba poznania nowej, nieodkrytej jeszcze w pełni przestrzeni, jaką jest właśnie marketing usług pogrzebowych, który stał się naszym… konikiem ;) A my dzisiaj, po miesiącach badań, obserwacji i doświadczeń, czujemy się na tym gruncie już bardzo pewnie.

Branża funeralna jest jak każda inna. Przecież przedsiębiorca pogrzebowy też musi się reklamować, komunikować z klientami, obsługiwać reklamacje. I powinien robić to w sposób planowy, strategiczny, z głową. Zgadzasz się? Zapewne tak, bo trudno z tym polemizować. Dlaczego zatem każda kampania, wychodząca odrobinę poza utarty schemat, budzi ogromne zainteresowanie i lawinę komentarzy o tym, jakie niestosowne jest ‘reklamowanie pogrzebów’.  

Stąd właśnie wzięła się nasza fascynacja tą branżą, bo ona NIE JEST JAK KAŻDA INNA. Uświadomienie sobie specyfiki działania na rynku usług pogrzebowych i towarzyszącej przy tym komunikacji z klientem powoduje, że każdy spec od komunikacji marketingowej zatapia się w głębszej refleksji. Co wówczas bierze pod uwagę?

Kto nie umrze ręka do góry

Każdy umrze. To już czyni biznes pogrzebowy wyjątkowym, bo rzeczy, które robi każdy jest zaledwie kilka (wszyscy oddychamy, wszyscy śpimy, wszyscy jemy, wszyscy…). To oznacza, że w grupie docelowej zakładu pogrzebowego jest każdy (oczywiście dopuszczamy się tu nadużycia, bo w przypadku tej branży rzecz jasna również robimy segmentację klientów) – prędzej czy później będziemy musieli zmierzyć się ze śmiercią kogoś bliskiego.

Z drugiej strony moment, w którym klient potrzebuje tej usługi jest jednym z bardziej wyjątkowych w jego życiu i najtrudniejszy do przewidzenia. Tym charakter sprzedaży i komunikacji w tej branży różni się najbardziej od pozostałych. Bo jak zachwalać usługi związane z grzebaniem zmarłych w taki piękny letni dzień, kiedy każdy wystawia twarz ku słońcu i chce cieszyć się życiem?

Nie mów o tym głośno!

Śmierć dotknie każdego, ale umiłowanie życia w naszej, polskiej kulturze jest tak silne (i są też odczuwalne wpływy dawnej, staropolskiej magii ;)), że lepiej o niej nie rozmawiać, bo jeszcze ‘zapeszymy’. I tu wracamy do tego, o czym piszemy na początku, czyli odbiorcy nie chcą ‘reklamowania pogrzebów’; chcą żyć pełnią życia, a memento mori zostawili w szkole średniej. Więc jak mówić o pogrzebach, nie mówiąc o pogrzebach?

‘Grzebanie’ w branży pogrzebowej

Powyższe pytania tak nas pochłonęły, że ‘pogrzebaliśmy’ nieco głębiej w branży funeralnej. Oczywiście dogłębny research zrealizowaliśmy już w ramach budowania strategii dla jednego z naszych klientów, ale poszerzanie wiedzy, gromadzenie case’ów, badanie rynku było niezbędne, żeby móc powiedzieć, że wiemy, o co tu chodzi.  

Na potrzebę uruchomienia kampanii zrealizowaliśmy badanie, które pomogło nam określić, jakiego rodzaju przekazy są oczekiwane przez klientów w grupach docelowych. Drugim badaniem była ankieta „Czy marketing branży funeralnej przekłada się na sprzedaż?”, której wyniki stanowiły istotny wkład w rekomendowane przez nas rozwiązania dla branży. Raporty z obu badań dostępne są na portalu marketingfuneralny.pl, dedykowanemu właśnie komunikacji w tej branży. Nasz projekt miał też swoje odzwierciedlenie w postaci wykładów i warsztatów dla przedstawicieli branży podczas targów Necroexpo 2017 (o targach zobacz tu). Planujemy kolejne badania, a na portalu przybywa publikacji i materiałów do pobrania.

W naszej ofercie pojawiła się też osobna pozycja, dedykowana branży. Zobacz tu

Podsumowując: eksperci z agencji marketingowej MOMA są do Twojej dyspozycji. Nasz konik jest gotowy by rozegrać partię na rzecz Twojego biznesu.


MO

Oferta współpracy marketingowej

Co agencja marketingowa może zrobić dla Twojej marki - narzędzia i metody pracy

Zintegrowana komunikacja marketingowa to w praktyce połączenie kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu (!) narzędzi, obszarów i kanałów dla zwiększenia efektywności komunikacji marki z otoczeniem, a w efekcie – osiągnięcia celów. Przejmując odpowiedzialność za działania marketingowe naszych klientów, działamy kompleksowo, łącząc interdyscyplinarne umiejętności i kompetencje. Niezależnie od zakresu i obszaru współpracy działamy strategicznie.  

';