Audyt jest jak wymiarowanie pomieszczeń przed zakupem mebli.
Wyobraź sobie taką sytuację:
Remontujesz kuchnię. Mniej więcej wiesz, co jest Ci potrzebne i pamiętasz prawie dokładnie, jakie wymiary ma kuchnia. Z tą wiedzą idziesz do kilku sklepów i kupujesz (na oko) materiały budowlane i szafkę pod zlew, spiżarkę, lodówkę, kuchenkę i okap. A na koniec dywan. Tak właśnie działają przedsiębiorcy bez audytu marketingowego. Stać Cię na to?
Mierzenie pomieszczeń przypomina
określanie możliwości przedsiębiorstwa. To, gdzie jaka szafka powinna zawisnąć, wynika z
potrzeb, możliwości i ograniczeń danej firmy.
Realizujemy takie pomiary niezwykle wnikliwie. Wchodzimy w zakamarki firm, żeby odszukać słabe strony i móc im przeciwdziałać. Badamy zagrożenia, żeby się na nie przygotować. Identyfikujemy silne strony, żeby maksymalnie je wykorzystać. Wszystko korelujemy z celami przedsiębiorstwa i określamy kierunki rozwoju. Na koniec zbieramy to w dokument, który staje się drogowskazem na drodze do sukcesu.
Po co marce strategia?
Działanie bez strategii to jak strzelanie do lasu. Być może uda Ci się złowić zająca. I przy okazji kilka drzew. Czy o to chodziło?
Spotykamy przedsiębiorców, którzy w działania marketingowe inwestują niemałe pieniądze. Płacą za billboardy przy autostradzie, sponsorują kluby sportowe albo kolportują tysiące ulotek. Korzystają z okazji, dają się namówić na reklamę lub wierzą w to, że „znajomemu zadziałało, to i mnie zadziała”. My pytamy ich o efekty tych inwestycji. Wobec braku zwrotu z każdej inwestycji należy się zastanowić, po co stosuje się dane narzędzie.
Strategia marketingowa to instrukcja, manual. To obszerny dokument, w którym zawarte są filary, o które oparta jest
komunikacja firmy oraz
zidentyfikowane kanały i narzędzia, jakimi posługuje się firma w drodze do celu. I tak, jak cele firm się różnią, tak różne są cele strategii:
-
budowanie marki
-
wprowadzenie produktu na rynek
-
repozycjonowanie oferty lub zmiana segmentu klienta
-
wejście na nowe rynki
Trzeba też pamiętać, że żadna firma nie ma nieograniczonych środków, które chciałaby przeznaczyć na działania marketingowe. Wydatki trzeba zamknąć w określonym budżecie. To także nieodłączny element strategii, którym pieczołowicie się zajmujemy.
W ramach strtegii opracowujemy m.in.:
-
plany działań w social media
-
działania z zakresu marketingu internetowego