Facebook MOMA LinkedIn MOMA Instagram MOMA
Adres:
ul. 73 Pułku Piechoty 1b, 40-474 Katowice
biuro@moma-marketing.pl
Marta: 664 702 724
Monika: 500 200 930

Strategia marketingowa



Audyt jest jak wymiarowanie pomieszczeń przed zakupem mebli.

Wyobraź sobie taką sytuację:
Remontujesz kuchnię. Mniej więcej wiesz, co jest Ci potrzebne i pamiętasz prawie dokładnie, jakie wymiary ma kuchnia. Z tą wiedzą idziesz do kilku sklepów i kupujesz (na oko) materiały budowlane i szafkę pod zlew, spiżarkę, lodówkę, kuchenkę i okap. A na koniec dywan. Tak właśnie działają przedsiębiorcy bez audytu marketingowego. Stać Cię na to?
Mierzenie pomieszczeń przypomina określanie możliwości przedsiębiorstwa. To, gdzie jaka szafka powinna zawisnąć, wynika z potrzeb, możliwości i ograniczeń danej firmy.
Realizujemy takie pomiary niezwykle wnikliwie. Wchodzimy w zakamarki firm, żeby odszukać słabe strony i móc im przeciwdziałać. Badamy zagrożenia, żeby się na nie przygotować. Identyfikujemy silne strony, żeby maksymalnie je wykorzystać. Wszystko korelujemy z celami przedsiębiorstwa i określamy kierunki rozwoju. Na koniec zbieramy to w dokument, który staje się drogowskazem na drodze do sukcesu.  

Po co marce strategia? 

Działanie bez strategii to jak strzelanie do lasu. Być może uda Ci się złowić zająca. I przy okazji kilka drzew. Czy o to chodziło?
Spotykamy przedsiębiorców, którzy w działania marketingowe inwestują niemałe pieniądze. Płacą za billboardy przy autostradzie, sponsorują kluby sportowe albo kolportują tysiące ulotek. Korzystają z okazji, dają się namówić na reklamę lub wierzą w to, że „znajomemu zadziałało, to i mnie zadziała”. My pytamy ich o efekty tych inwestycji. Wobec braku zwrotu z każdej inwestycji należy się zastanowić, po co stosuje się dane narzędzie.

Strategia marketingowa to instrukcja, manual. To obszerny dokument, w którym zawarte są filary, o które oparta jest komunikacja firmy oraz zidentyfikowane kanały i narzędzia, jakimi posługuje się firma w drodze do celu. I tak, jak cele firm się różnią, tak różne są cele strategii:
  • budowanie marki
  • wprowadzenie produktu na rynek
  • repozycjonowanie oferty lub zmiana segmentu klienta
  • wejście na nowe rynki
Trzeba też pamiętać, że żadna firma nie ma nieograniczonych środków, które chciałaby przeznaczyć na działania marketingowe. Wydatki trzeba zamknąć w określonym budżecie. To także nieodłączny element strategii, którym pieczołowicie się zajmujemy.

W ramach strtegii opracowujemy m.in.:
  • plany działań w social media
  • działania z zakresu marketingu internetowego
     

Oferta współpracy marketingowej

Co agencja marketingowa może zrobić dla Twojej marki - narzędzia i metody pracy

Zintegrowana komunikacja marketingowa to w praktyce połączenie kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu (!) narzędzi, obszarów i kanałów dla zwiększenia efektywności komunikacji marki z otoczeniem, a w efekcie – osiągnięcia celów. Przejmując odpowiedzialność za działania marketingowe naszych klientów, działamy kompleksowo, łącząc interdyscyplinarne umiejętności i kompetencje. Niezależnie od zakresu i obszaru współpracy działamy strategicznie.  

';